Kidman stjerne i "tidenes dyreste reklame"

Nicole Kidman skal dytte Chanels No. 5 på en ny generasjon kvinner. Det gjør hun ikke gratis.

Denne uken er det europeisk premiere på "Bridget Jones: the Edge of Reason", en film som trolig blir en stor slager blant kjøpelystne kvinner mellom 20 og 45 år. Ikke så rart da, kanskje, at også annonsørene på kino tar i litt ekstra i forbindelse med denne premieren. Noen vil utvilsomt at damene skal løpe ned dørene hos de som langer parfymer av Chanel. Mer enn 200 millioner kroner er ifølge The Guardian gått med på å bruke Nicole Kidman som trekkplaster i en reklame regissert av Baz Luhrmann. Reklamen får kinopremiere sammen med "The Edge of Reason" i Storbritannia.
Reklamen, som er blitt døpt til tidenes dyreste, kommer med klær av Karl Lagerfeld og musikk av Debussy. Sjefen hos en av de største aktørene på kinomarkedet i Storbritannia, Christine Costello hos Pearl & Dean, mener den store summen brukt på den nye No. 5-reklamen viser hvor lukrativt dette markedet er for annonsørene for tiden.
Cinema Advertising Association mener det vil bli solgt 180 millioner kinobilletter bare på de britiske øyer i år, i så fall det høyeste tallet på 32 år.