Foreløpig har ingen anmeldt Bruno
Originaltittel: Untitled Brüno Project
Skuespillere: Sacha Baron Cohen
Sjanger: Komedie
Manus: Sacha Baron Cohen
Seksuelle skildringer av voldsom karakter i et satirisk univers kan virke forstyrrende på 11-åringer. Filmen får derfor 15-årsgrense.

Den østerriske moteskaperen Brüno drar til Amerika.

Borat var så 2006. Brüno er så 2009! Skuespilleren Sacha Baron Cohen følger nå opp komediesuksessen "Borat" med den neste figuren "Brüno" på kino den 10. juli. Brüno, som først var å se i Baron Cohens "Da Ali G Show", har nå fått sin egen film - og det er den mest skandaløse komedien du kommer til å se på VELDIG lang tid! Ikke bare er det en komedie - det er også et sosialt eksperiment med Amerika som homofob nasjon:

Den latterlig iøynefallende homofile østerrikske motereporteren "Brüno" ønsker å bli berømt, samme hva det koster. Han elsker moteshowet i Milano, ødelegger det i en Velcro-dress på Prada-catwalken, blir arrestert og fryses ut av det europeiske motefellesskapet. Han bestemmer seg da for at det er på tide å "gjøre det stort i LA". Hans lojale kameramannskap Lutz, spilt av den svenske skuespilleren Gustaf Hammarsten, følger ham til LA, men Brüno, trass i at han forsøker alt (til og med å intervjue Paula Abdul om bruken av menneskelige meksikanske gartnere som møblement!), lykkes ikke så bra i LA som han håpet. Han bestemmer seg for at dersom han liknet mer på Bono i U2, med en veldedighetssak - kunne det gjøre susen. Han reiser til Midtøsten, der han under fredsforhandlinger blander sammen "Hamas" med "hummus", og på veien tilbake adopterer han et barn fra Afrika. Vel, faktisk så bytter han babyen mot en iPod ...

Brüno og kameramannen Lutz har en homoaffære som slår feil og Brüno blir plutselig borte i mange måneder. Han vil bli hetero, ettersom du åpenbart må være heteroseksuell for å lykkes i Hollywood - akkurat som Kevin Spacey, Tom Cruise og de andre. Brüno drar derfor til den homsehatende staten Alabama for å endre seksuell legning og prøve ulike ting: gå inn i hæren, være med "rednecks" på jakt, møte en prest som jobber som "homo-omvender", være med på et swinger-party osv.

... og endelig greier Brüno å bli berømt ... men ikke slik du hadde tenkt deg!