
The Way We Keep Dancing

Gi din vurdering:
Anmeldelser
Loading...
Ungdomsopprør på Hongkong-vis, krydret med lokal hiphop-kultur. Adam Wongs dansemusikal har en pulserende energi og bærer på et kraftfullt budskap. Når en nyoppstartet hiphop-gruppe blir rekruttert til å promotere et lokalt eiendomsutviklingsprosjekt, bryter det ut konflikter: Skal ungdommene i gruppa velge kommersiell utnyttelse eller autentisk marginalitet?
Wong konstruerer en intelligent meta-oppfølger til sin egen 2013-film The Way We Dance, og fantaserer rundt hva fiktive versjoner av skuespillerne fra den filmen muligens ville drevet med nå. Cherry Ngan spiller Hana, nå en slags semi-kjendis, mens Babyjohn Choi (ett av mange strålende navn fra unge Hongkong-stjerner) er en slesk Youtuber. Hjertet i filmen er Heyo, en virkelig rap-artist som opplever at kreativiteten og friheten er truet i byen med et enormt talent for nådeløs kommersialisering.
Dette tilsynelatende intrikate konseptet flyter naturlig og uaffektert i praksis, og gir rom til noen subtile (og enkelte ikke så subtile) kommentarer knyttet til hvem som i realiteten kontrollerer Hongkong. Samtidig er det en iboende optimistisk beat i årene til disse gatedansende Hongkong-ungdommene, og den er simpelthen uimotståelig.