The Miseducation of Cameron Post

The Miseducation of Cameron Post

12 år
1 t. 31 min.
Drama
Du må velge kinosted for å se visninger.
Filmen er tilgjengelig på streaming. Klikk her for å se hvor den kan streames.
Annonse
Plakat for 'The Miseducation of Cameron Post'

Gi din vurdering:

Anmeldelser

Loading...

Foreløpig har ingen anmeldt The Miseducation of Cameron Post
Premiere: 19.10.2018
Sjanger: Drama
Nasjonalitet: USA
Aldersgrense med begrunnelse: 12 år
Enkelte seksuelle skildringer, sterke følelsesutbrudd og skildring av en dramatisk hendelse gjør at filmen får 12-årsgrense.
Språk: Engelsk
Produksjonsår: 2018
Distributør: Another World Entertainment

«Chloë Grace Moretz bærer filmen på fantastisk vis.» - Aftenposten, terningkast 5

«Sterk kost: Suverene unge skuespillere i denne viktige filmen med god humor» - Dagbladet, terningkast 5

«Chloë Grace Moretz eier alle de scenene hun er med i. Her ser vi en skuespiller som nettopp har startet på walk of fame.» - Dagbladet, terningkast 5

«Forfriskende og bittersøtt om ungdomsseksualitet. Et nyskapende bidrag til ungdomsfilmfloraen, ved å ta i bruk filmens beste virkemiddel – den gode historien» - iTromsø

Samme kveld som tenåringsjenta Cameron Post (Chloë Grace Moretz fra bl.a. Kick-Ass) drar på skoleavslutningsballet med typen sin blir hun tatt på fersken mens hun kliner med en jente fra bibelgruppen. Året er 1993, og i den konservative lille Montana-byen hun bor i tillates ikke den slags seksuelle utskeielser. Familien hennes blir rasende, og sender henne rett til God’s Promise, en avsidesliggende konverteringsleir som hevder å kunne omvende homofile til en sunn kristelig seksualitet. Sammen med en broket gjeng ungdommer som alle deler samme «synd», men har forskjellige meninger om hvordan man skal håndtere den, må hun finne mot til å tørre å være seg selv.

Med THE MISEDUCATION OF CAMERON POST gir regissør Desiree Akhavan oss et nyansert bilde av en LHBT+-problematikk som mange har sterke meninger om – ikke minst de som ikke har noe med det å gjøre. Rollepersoner som lett kunne blitt svart/hvite karikaturer av hatefulle antagonister fremstilles som troverdige mennesker med forståelige motivasjoner. Resultatet er en ektefølt og opprørsk historie som er like deler leirskolekomedie og John Hughes-film, med en skeiv vri på toppen.