Foreløpig har ingen anmeldt Mary Poppins vender tilbake
Manus: David Magee
Aldersgrense med begrunnelse: Tillatt for alle
Denne filmen inneholder ingen scener som antas å kunne virke skadelig på de yngste. Den blir derfor tillatt for alle.
Språk: engelsk, norsk
Produksjonsår: 2018
Distributør: The Walt Disney Company Nordic

I Disney sin oppfølger «Mary Poppins vender tilbake» får vi høre helt ny originalmusikk når vi møter igjen Mary Poppins, som denne gangen skal hjelpe en ny generasjon av familien Banks med å finne tilbake til gleden og leken i livet. Emily Blunt ("The Quiet Place", "The Girl on the Train") spiller den praktfulle og perfekte barnepiken, som med sine unike og magiske evner kan gjøre enhver oppgave til et uforglemmelig, fantastisk eventyr. Lin-Manuel Miranda ("Hamilton" "Moana") spiller hennes venn optimisten Jack, som tenner lyktene og bringer lys og liv ut i Londons gater.

PL Travers introduserte verden til sin «ikke-noe-tull»-barnepike for første gang i sin bok "Mary Poppins" fra 1934. I sine etterfølgende eventyr ble imidlertidig Mary Poppins kun nevnt ved noen få anledninger…..inntil nå. I "Mary Poppins vender tilbake" hentes magien og rikdommen fram fra PL Travers magiske bokunivers.
Filmen finner sted under depresjonen i London på 1930-tallet, 24 år etter hendelsene i den første filmen. Michael Banks jobber for samme finansinstitusjon som sin far og lever fortsatt på 17 Cherry Tree Lane med sine tre barn, Annabel, John og Georgie og deres husholderske Ellen. Jane Banks følger sin mors fotspor og jobber for arbeidernes rettigheter og gir en hjelpende hånd til Michaels familie. Når familien opplever et tap, returnerer Mary Poppins med sine magiske evner og med hjelp av Jack bringer de glede og leken tilbake til hjemmet i Cherry Tree Lane.