Foreløpig har ingen anmeldt Lovlig blond 2
Premiere: 01.08.2003
Originaltittel: Legally Blonde 2: Red, White and Blonde
Sjanger: Komedie
Aldersgrense : Alle
Produksjonsår: 2003

Elle Woods er tilbake, og denne gangen er det den amerikanske kongressen som får bryne seg på blondinen som gjør sitt beste for å motbevise alle verdens blondinevitser, dog med vekslende hell

I den fabelaktige komedien Lovlig blond fra 2001 møtte vi for første gang Elle Woods i Reese Witherspoons skikkelse. Da lot hun seg innrullere ved det ærverdige universitetet Harvard for å imponere kjæresten som nettopp hadde dumpet henne. Det endte med at hun gikk eksen en høy gang, og at Elle fikk en strålende eksamen. Mot absolutt alle odds, og til alles store forbauselse, inkludert henne selv.

Nå er Elle altså ferdig utdannet jurist, og i Lovlig blond 2 kaster hun et kritisk blikk på kosmetikkbransjen som hun er så avhengig av for å se bra ut. Hun er nemlig steinhard motstander av bransjens bruk av forsøksdyr (Glem ikke at hun har sin egen lille chihuahua, Bruiser Woods!), og når hun får sparken fra advokatselskapet hun nylig er blitt ansatt av for å bruke for mye tid på dette, blir Elle sint. Da er det bare en ting som nytter, at hun og Bruiser drar til Washington for å påvirke kongressen til å vedta en ny lov som skal begrense bruken av forsøksdyr.

Veien fra Beverly Hills til Harvard var kort for Elle, men en sann prøvelse for hennes nye omgivelser. Tro ikke at den amerikanske hovedstaden får det noe lettere når hun kommer på besøk!

Stakkars Washington!

REESE WITHERSPOONs store gjennombrudd kom med nettopp Lovlig blond. Rolleinnsatsen herfra førte direkte til et betydelig honorar for hennes neste store film, kjempesuksessen Sweet Home Alabama, som igjen førte til at hun ble del av Hollywoods virkelige lønnselite for å gjenta rollen som Elle Woods i Lovlig blond 2. Hun er gift med Ryan Phillippe som hun spilte mot i Cruel Intentions, og paret venter sitt andre barn sammen i desember. Blant hennes øvrige filmer kan vi nevne Pleasantville, American Psycho, Best Laid Plans, S.F.W. og The Importance Of Being Ernest.
LUKE WILSON var også å se i den første Lovlig blond-filmen. Han er broren til Owen Wilson, og brødrene har spilt sammen i Wes Anderson-filmene The Royal Tenenbaums, Rushmore og Bottle Rocket. Wilson har også spilt iblant annet Telling Lies In America, Best Men, Skrik 2, Home Fries, Blue Streak, My Dog Skip og de to Charlie's Angels-filmene.
SALLY FIELDs karriere har vært lang og tornefull, men hun har bak seg en lang rekke suksesser, inkludert en Oscar for sin rolleinnsats i filmen Places Of The Heart (1984), der hun i takketalen kom med den udødelige kommentaren "You really like me", og en Oscar for tittelrollen i filmen Norma Rae (1979). Blant hennes mange andre filmer nevner vi Blomster av stål, Smokey And The Bandit I og II, Forrest Gump, Ikke uten min datter, Mrs. Doubtfire, Punchline, Surrender og Murphy's Romance.
Regissør CHARLES HERMAN-WURMFELD har tidligere regissert Kissing Jessica Stein og Fanci's Persuasion, samt TV-filmen The Facts Of Life Reunion.