Foreløpig har ingen anmeldt P. S. I Love You
Premiere: 04.04.2008
Skuespillere: Gerard Butler, Lisa Kudrow
Sjanger: Drama / Romantikk
Aldersgrense med begrunnelse: Tillatt for alle
Ingen scener i denne filmen antas en skadelig virkning på unge, derfor blir filmen tillatt for alle.
Produksjonsår: 2007

Holly Kennedy er vakker, smart og gift med sitt livs kjærlighet - en lidenskapelig, morsom og fremfusende ire ved navn Gerry. Så når Gerry blir syk og dør, tar det nesten livet av Holly. Den eneste som kan hjelpe henne er den personen som ikke lenger er der. Ingen kjenner Holly bedre enn Gerry, så det er en god ting at han har vært flink til å planlegge.

Før han døde skrev Gerry en rekke brev til Holly som vil veilede henne, ikke bare gjennom sorgen, men også til å gjenoppdage seg selv. Den første beskjeden dukker opp på Hollys 30-årsdag i form av en kake og, til hennes store sjokk, et båndopptak fra Gerry som beordrer henne til å komme seg ut og feire seg selv. I ukene og månedene som følger, kommer det flere brev fra Gerry som blir levert på overraskende måter. Hvert av dem sender henne ut på nye eventyr, og hvert av dem avslutter på samme måte: "P.S. I Love You".

Hollys mor og bestevenninnene Denise og Sharon, begynner å bekymre seg for at Gerrys brev skal holde henne bundet til fortiden, mens hvert nye brev i virkeligheten skyver henne lenger inn i en ny fremtid. Med Gerrys ord som guide, legger hun ut på en rørende, spennende og ofte hysterisk morsom reise der hun gjenoppdager seg selv - i en historie om ekteskap, vennskap og hvordan en kjærlighet så sterk kan forvandle dødens bud om avslutning til en ny start på livet.

HILARY SWANK har vunnet Oscar for beste kvinnelige skuespiller to ganger, første gang for Boys Don't Cry og senere for Million Dollar Baby. Hun har dessuten spilt blant annet i Insomnia, The Reaping, The Gift, The Black Dahlia, The Affair Of The Necklace og HBO-filmen Iron Jawed Angels.

GERARD BUTLER er blant annet kjent fra Her Majesty Mrs. Brown, 300, The Phantom Of The Opera, Reign Of Fire, Lara Croft Tomb Raider: The Cradle Of Life, One More Kiss, Timeline og Tomorrow Never Dies.

LISA KUDROW er utvilsomt mest kjent for sin rolle i TV-serien Friends, men har spilt i en lang rekke filmer, blant annet Analyze This og Analyze That, Wonderland, Lucky Numbers, Clockwatchers, Hanging Up, Mother og Romy &sMichele's High School Reunion.

HARRY CONNICK, JR. er mest kjent som jazzartist, men er også skuespiller med en lang rolleliste bak seg. Blant annet har han spilt i Little Man Tate, Independence Day, Copycat, Basic, Hope Floats og Memphis Belle.

GINA GERSHON er kjent fra TV-serier som Ugly Betty, Rescue Me og Curb Your Enthusiasm og en lang rekke filmer, blant dem Cocktail, Red Heat, City Of Hope, The Insider, Face/Off, The Player, Showgirls og Driven.

KATHY BATES er kjent fra Stekte grønne tomater, Misery, Primary Colors, Titanic, About Schmidt, Dolores Claiborne, The Waterboy, Charlotte's Web, Dick Tracy, Little Black Book og mange andre filmer.

Regissøren og manusforfatteren RICHARD LaGRAVENESE er kjent for manus til flere store filmer, ikke minst The Fisher King, The Bridges Of Madison County og Hestehviskeren. Han har også nylig regissert dramaet Freedom Writers, også den med Hilary Swank i hovedrollen, og tidligere har han regissert Living Out Loud og dokumentarfilmen A Decade Under The Influence.

CECILIA AHERN, forfatteren av romanen PS I Love You var bare 21 år gammel da boken ble utgitt i 2004 og havnet på de irske bestselgerlistene der den lå i 19 uker. Hun har også skrevet bøkene Where Rainbows End, If You Could See Me Now og A Place Called Here. Ahern var også en gang medlem av den irske popgruppen Shimma som havnet på tredje plass i Melodi Gran Prix i 2000. Hun er for øvrig datter av den irske statsministeren, Bertie Ahern