Foreløpig har ingen anmeldt Catch Me If You Can
Premiere: 07.03.2003
Produksjonsår: 2002

Leonardo DiCaprio og Tom Hanks spiller hovedrollene i en katt og mus lek i historien om Frank Abagnale Jr., den yngste noensinne på FBI's "Most Wanted List". Steven Spielberg regisserer.

Frank W. Abagnale (Leonardo DiCaprio) jobbet som lege, advokat, co-pilot og professor - alt før sin 21. fødselsdag. Han er en mester i illusjon og en begavet bedrager som lurer seg 2,5
millioner dollar med falske sjekker. Og Frank er ennå i high-school!

FBI-agenten Carl Hanratty (Tom Hanks) har gjort det til sin hovedoppgave å arrestere den unge forbryteren og stille ham for retten, men Frank ligger alltid et skritt foran og lokker ham til å fortsette jakten.

Leonardo DiCaprio (Frank Abagnale Jr.) er født i Hollywood og begynte å opptre allerede mens han gikk på barneskolen. Hans første spillefilm var "This Boy's Life" i rollen som Tobias Wolff med Robert De Niro og Ellen Barkin, og DiCaprio fikk lovord for sin overbevisende rolletolkning. Hans neste film var "Hva er i veien med Gilbert Grape?" og han ble både Oscar- og Golden Globe-nominert for rollen som den psykiske handikappete unge mannen. I 1996 medvirket han blant annet i Baz Luhrmanns oppdaterte versjon av "William Shakespeares Romeo og Julie" med Claire Danes. I 1997 møtte vi ham i kassasuksessen "Titanic" med Kate Winslet. Andre av hans filmer inkluderer "The Beach", "Mannen med jernmasken" og senest "Gangs of New York".

Tom Hanks (Carl Hanratty) mottok lovord både fra kritikere og publikum for sitt portrett av gangsteren Michael Sullivan i Sam Mendes' "Road to Perdition". Hanks er en av to mannlige skuespillere som har vunnet Oscar for beste hovedrolle to år på rad. I 1994 vant han prisen for rollen i "Philadelphia" og året etter for tittelrollen i "Forrest Gump". I hans lange merittliste finner vi blant annet "Redd menig Ryan", "Søvnløs i Seattle", "Cast Away" og "Du har m@il". Hanks' suksess på det store lerretet har også ført til det samme på den lille skjermen. Han har skrevet manus, regissert og produsert flere prisbelønnede TV-serier.

Steven Spielberg (regissør/produsent) har regissert, produsert eller vært executive produsent for 8 av av de 30 mest innbringende filmene gjennom historien, blant annet "Jurassic Park" og "E.T.". Spielberg har vunnet tre Oscar-priser; beste regi og beste film for "Schindlers liste" og beste regi for "Redd menig Ryan". I 1984 dannet han sitt eget produksjonsselskap; Amblin Entertainment, og gjennom dette har han medvirket i filmer som "Back to the Future I, II og III", "Gremlins", "Men in Black" og "Men in Black 2". I 1994 dannet han filmstudioet DreamWorks SKG sammen med Jeffrey Katzenberg og David Geffen. Tre av deres filmer; "American Beauty", "Gladiator" og "Et vakkert sinn" vant Oscar som beste film - tre år på rad.