Foreløpig har ingen anmeldt Mambo
Manus: Tom J. Astle, Matt Ember
Aldersgrense med begrunnelse: Tillatt for alle
Denne komedien handler om en voksen mann som nøler med å flytte hjemmefra. Filmen har ingen scener som kan vekke uro hos de aller yngste og blir derfor tillatt for alle.
Produksjonsår: 2006

Tripp (Matthew McConaughey) er 35 år, men har aldri klart å forlate redet. Nå har hans desperate foreldre fått nok.

De ansetter den flotte og talentfulle drømmekvinnnen, Paula (Sarah Jessica Parker), for å få ham til å flytte ut av huset.

Tripp legger praktiske årsaker til grunn for at han fortsatt er en 35-åring som bor hjemme hos foreldrene sine; du skal ikke fikse noe som ikke er ødelagt! Han bor gratis, har et flott rom, og moren hans vasker klærne hans. Det er jo et fantastisk hotell! Alt forandrer seg da Tripp møter Paula. Hun har alt han ser etter i en jente: hun er smart, morsom, talentfull og vakker. Tripp kan heller ikke unngå å bli interessert i den eneste dama som ikke har snudd i døra da hun fant ut at han bodde hjemme. Men det Tripp ikke vet, er at det er en god grunn til at hun er så perfekt: Paula har nemlig blitt ansatt av Tripps foreldre for å lure ham ut av huset. Når Tripp ser på sitt 35 års lange opphold i foreldrenes hus som en bragd, og Paula ser på det som et problem, oppstår det en kamp mellom Tripp og Paula for å utmanøvrere hverandre. Jo mer de krangler desto mer betatt blir de. Dette setter Tripp ute av spill, helt til han finner ut av hennes store, stygge hemmelighet.

MATTHEW MCCONAUGHEY (Tripp) gjorde seg svært bemerket som sørstatsadvokat i "Tid for hevn", der han spilte mot Samuel L. Jackson. Vi har også sett ham i blant annet den romantiske komedien "Hvordan bli dumpet på ti dager", "Sahara", "U-571" og "EdTV". Han er snart tilbake på det store lerretet i "Two For the Money" mot Al Pacino.

SARAH JESSICA PARKER (Paula) er kanskje mest kjent som skribenten Carrie Bradshaw i den uhyre populære serien "Sex og singelliv". Vi husker henne også fra fjorårets julefilm "The Family Stone" mot Claire Danes og Diane Keaton. Hun er snart klar med "Love Walked In" hvor hun ikke bare har spilt hovedrollen, men også vært produsent. Tidligere filmer med Parker er bl. a. "Ed Wood", "Honeymoon In Las Vegas", "Førstekoneklubben" og "LA Story".

KATHY BATES (Sue) har spilt i store filmer som "Titanic", "Stekte, grønne tomater" og "Hva angår Schmidt". Hun har vært Oscar-nominert flere ganger og mottatt en Oscar for beste kvinnelige hovedrolle i "Misery-kidnappet". I tillegg har hun både spilt i og regissert flere episoder av den anerkjente serien "Seks fot under". Bates har også gjort seg bemerket som Broadway-skuespillerinne.

TOM DEY (regissør) regisserte i 1998 "Shanghai Noon" med Jackie Chan, Owen Wilson og Lucy Liu. Han fulgte opp suksessen med å lage action-komedien "Showtime" med Robert De Niro og Eddie Murphy.