Action / Drama / Familiefilm / Fantasy / Spenning / Thriller
Plakat for 'Skrekkens sirkus: Vampyrens assistent'

Foreløpig har ingen anmeldt Skrekkens sirkus: Vampyrens assistent
Originaltittel: Cirque du Freak: The Vampire's Assistant
Skuespillere: Salma Hayek
Sjanger: Action / Drama / Familiefilm / Fantasy / Spenning / Thriller

Mr. Crepsley hjalp meg å forfalske min egen død. Jeg ble begravd levende, og i ly av mørket, da ingen var i nærheten, gravde han meg opp og vi forsvant sammen. Mine dager som menneske var over. Mine netter som vampyrens assistent hadde begynt.

Møt Darren. Han er 16 år og er på vei til å bli udødelig.
Skrekkens sirkus: Vampyrens Assistent er basert på den populære fantasy bokserien av DARREN SHAN om tenåringen som uten å vite det bryter en 200 år gammel våpenhvile mellom to vampyrfraksjoner. En tenåring blir dratt inn i en fantastisk verden av misforståtte freaks og groteske nattlige skapninger. Han forlater den kjedelige, trygge verden for å fullbyrde sin skjebne i et sted som er tatt rett ut av et mareritt.
Darren Shan (CHRIS MASSOGLIA fra The Hole) var som alle andre unger i forstaden han vokste opp. Han tilbrakte tid med sin beste venn, Steve (JOSH HUTCHERSON fra Journey to the Centre of the Earh), fått helt gjennomsnittelige karakterer og som oftest klarer han å holde seg utenfor trøbbel. Men da han og kompisen snubler over et omreisende freak show begynner det å skje forandringer i Darrens liv. Det er akkurat i det øyeblikket vampyren Larten Crepsley (Oscar-nominerte JOHN C. REILLY fra Chicago, Step Brothers) tilbyr Darren å bli noe mer, vel, blodtørstig.
Etter å ha blitt gjort udødelig, slutter han seg til Cirque Du Freak og reiser sammen med forskjellige absurde skapninger fra Snake Boy og Wolfman til den skjeggete Madam Truska og den gigantiske konferansieren Mr. Tall. Mens Darren utforsker sine nyervervede krefter i denne mørke verdenen, blir han en verdifull brikke i kampen mellom vampyrene og de enda mer dødelige motstanderne vampaneze. I tillegg til sin kamp for å overleve må han kjempe for å forhindre at den ulmende krigen sluker de siste delene av hans menneskelighet.

JOHN C. REILLY (Larten Crepsley) har blitt nominert til en Oscar og flere Golden Globe og har satt sitt preg på både komedie- og dramasjangeren. Han fikk nominasjoner til Oscar og Golden Globe for sin meget gode birolle i Chicago. I 2002 spilte Reilly hovedrollen i to andre Oscar-nominerte filmer; Martin Scorsese's Gangs of New York og Stephen Daldry's The Hours. Det var første gang en skuespiller hadde hatt en rolle i tre av fem filmer som var nominert til en Oscar for Beste Film.
Reillys andre Golden Globe nominasjon kom for hans jobb i Walk Hard: The Dewey Cox Story. På kinolerretet ble han nylig gjenforente med Will Ferrell og produsent Judd Apatow i komedien Step Brothers.
Reillys første rolle var i Brian De Palmas film Casualties of War fra 1989. Denne rollen ble fulgt av opptredener i en lang rekke filmer som Days of Thunder, Shadows and Fog, We're No Angels, What's Eating Gilbert Grape, Hoffa, Georgia, Dolores Claiborne og The River Wild. Han har vært en gjenganger i filmene til regissør Paul Thomas Anderson og begynte å tiltrekke seg oppmerksomhet etter Hard Eight, Boogie Nights og Magnolia.
I 2002 fikk Reilly anerkjennelse fra både publikum og kritikere i en rekke høyprofilfilmer som blant annet The Hours, Gangs of New York og Chicago. Hans rolle som ektemannen til Jennifer Aniston i The Good Girl gav ham en nominasjon til en Independent Spirit Award.
Andre filmer Reilly har spilt I, er blant annet Talladega Nights: The Ballad of Ricky Bobby, A Prairie Home Companion, Dark Water, The Aviator, Criminal, The Perfect Storm, For Love of the Game, Never Been Kissed, Anger Management, State of Grace og The Thin Red Line.
I 2000 gikk Reilly tilbake til sine røtter i teateret da han spilte hovedrollen i Sam Shepards Tony-nominerte Brodway produksjon True West. Her spilte han mot Philip Seymour Hoffman. I april 2005 spilte han hovedrollen i Tennessee Williams klassiske A Streetcar Named Desire på Broadway. Hans andre opptredener på teaterscenen inkluderer blant annet Steppenwolf Theater produksjonen Othello, A Streetcar Named Desire og The Grapes of Wrath hvor han spilte sammen med Gary Sinise. I tillegg har Reilly produsert og spilt hovedrollen i Eugène Ionescos Exit the King på The Actors Gang Theater i Los Angeles.
Reilly er født i Chicago og vokste opp som den femte av seks søsken i en Irsk-Litauisk familie. Han har studert ved Goodman School of Drama ved DePaul University.

CHRIS MASSOGLIA (Darren) ble introdusert for skuespilleryrket gjennom workshops på den lokale danseskolen i Minneapolis. Kort tid etter at han startet å ta teatertimer, og etter en nasjonal casting, var Massoglia en av tre unger som ble flydd til New York for å prøvespille for en rolle i en film med Nicole Kidman. På samme tid signerte Massoglia en kontrakt med et agentur som representerte han i New York og Los Angeles og begynte å jobbe fast med TV. Hans roller på TV har blant annet vært i Wanted og Boy's Life. Han hadde også en gjengangerrolle i Medical Investigation og gjesterolle i Law&Order: Criminal Intent.
I 2007 hadde Massoglia sin spillefilmdebut med en sentral rolle i familiefilmen A Plumm Summer. Han har også spilt hovedrolle i The Hole 3D. Denne filmen forteller historien om to brødre som snubler over et mystisk hull som leder inn i deres dypeste redsler. Filmen hadde premiere på 2009 Venice og Toronto internasjonale filmfestivaler.
I 2008 ble Massoglia utnevnt til en av de 10 skuespillerne å holde et øye med av Variety's Young Talent utgave. Han bor fortsatt med sin familie i Minneapolis.

PAUL WEITZ (Regissert av/Skrevet av/Produsert av) har nylig skrevet, regissert og produsert filmene American Dreamz og In Good Company. Sammen med sin bror, Chris Weitz, har han regissert American Pie og About a Boy. Deres adapsjon av Nick Hornbys roman ble nominert til en Oscar. Selskapet deres, Depth of Field, har produsert filmen Nick and Norah's Infinite Playlist.
Som en skuespillforfatter har Weitz blitt produsert på off-Broadway Second Stage Theater. Hans kommende stykke, Trust, vil bli produsert i løpet av sommeren 2010. Hans utgitte teaterstykker inkluderer Roulette, Privilege og Show People. Han har også spilt i filmen Chuck &sBuck.