Downton Abbey

Verden går bananas for Downton Abbey-filmen

"Downton Abbey" har forhåndsolgt flere billetter enn kinosuksessen "Once Upon a Time in Hollywood", og samtlige andre av årets dramafilmer.

Den kommende kinoversjonen av "Downton Abbey" har slått førstedagssalget til fjorårssuksessen "Mamma Mia: Here We Go Again!".

Det er snakk om de internasjonale tallene. Den norske distributøren UIP melder at også her hjemme er forventningene store: Billettene til gallapremieren i Oslo 12. september forsvant på to timer, etter at de ble lagt ut for salg tidlig fredag morgen.

"Downton Abbey" har kinopremiere over hele landet fredag 13. september. Mandag 26. august starter det nasjonale forhåndssalget av billetter til premierehelgen.

Les også: Margot Robbie, Nicole Kidman og Charlize Theron kjemper mot sexsjikane i første trailer for Bombshell

Downton Abbey

Fortsetter der serien slapp

Herskapet og tjenerne fra TV-suksessen later ikke til å være glemt. Den amerikanske billettportalen Fandango melder at "Downton Abbey" har forhåndsolgt flere billetter enn kinosuksessen "Once Upon a Time in Hollywood", og samtlige andre av årets dramafilmer.

"Downton Abbey"-serien hadde 12 millioner seere ukentlig i Storbritannia på det meste, mens her hjemme har opp mot 700.000 nordmenn fulgt livene på det herskapelige godset som gir serien navn, ifølge UIP.

Den nye kinofilmen - kort og greit kalt "Downton Abbey" – fortsetter der siste episode av TV-serien slapp: Handlingen utspiller seg i tiden 1927-1929, der godset blant annet settes på hodet når kong Georg V kommer på besøk.

Billetter til "Downton Abbey" finner du her